Офіційний сайт Москалівська початкова школа
Лановецької міської ради Кременецького району Тернопільської області

Москалівська ЗОШ І - ІІ ст. перепрофільована з 2021 року (Рішення ІІІ пленарного засідання ІІІ сесії 8 скликання Лановецької міської ради Кременецького району Тернопільської області від 14 червня 2021 року №930) 
Неділя, 28.04.2024, 23:02
Меню сайту

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Архів записів

Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

     

    Формування  національних   цінностей школярів
     
    через систему виховної   роботи ”.

           Національно-патріотичне виховання –
    це сфера духовного життя, яка проникає в усе,
    що пізнає, робить, до чого прагне, що
    любить і ненавидить людина, яка формується.

    В. О. Сухомлинський.

           Виховання – проблема вічна. Відколи існує людство, відтоді й дбає про потомство й продовження роду. Від батьків передається генетичний код, рідна мова, матеріальна й духовна культура, що забезпечує прогрес суспільства, наступність і спадкоємність поколінь. Основою сучасного виховного процесу є людина як найвища цінність. Провідною тенденцією виховання стає формування системи ціннісного ставлення особистості до соціального і природного довкілля та самої себе.
           Формування громадянина - патріота України, підготовленого до життя, з високою національною свідомістю, виховання громадян, які здатні побудувати громадянське суспільство, в основу якого були б закладені та постійно втілювалися демократія, толерантність та повага до прав людини, набуває сьогодні особливого значення.

          Провідними документами  виховної роботи є Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді (наказ  Міністерства освіти і науки України від       16. 06. 2015 р.    № 641),  Програма Міністерства освіти і науки України «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів», регіональна програма “Орієнтири національного виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів Тернопільщини. Методичний супровід” , схваленою науково-методичною радою ТОКІППО. Метою яких є створення цілісної моделі виховної системи на основі громадянських та загальнолюдських цінностей як орієнтовної для проектування моделей виховних систем у загальноосвітніх навчальних закладах. Стратегія національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 - 2020 роки, яка затверджена Указом Президента України від 13 жовтня 2015 року №580/2015  і визначає  основні складові національно-патріотичного виховання: громадянсько-патріотичне, військово-патріотичне, духовно-моральне виховання. Чітко визначено, що формування ціннісних орієнтирів і громадянської самосвідомості у дітей та молоді повинно здійснюватися на прикладах героїчної боротьби Українського народу за самовизначення і творення власної держави, ідеалів свободи, соборності та державності.
               Основним змістом виховання в нашій школі стало створення системи загальнокультурних, національних  і патріотичних цінностей особистості  спрямованої  на створення виховного простору, які виражаються у:

    Ціннісному ставленні до історії України

    Ціннісному ставленні до національної ідеї

    Ціннісному ставленні до етнічної культури народів, що проживають в Україні

    Ціннісному ставленні до рідної мови

    Ціннісному ставленні до національного мистецтва

    Ціннісному ставленні до народних звичаїв, традицій

             Простір виховної співдіяльності педагогів та школярів поетапно створюється в результаті вирішення поставлених перед собою виховних проблем: школи, педагога – організатора, МОКК і кожного класного керівника зокрема, які тісно між собою пов’язані. ПРОБЛЕМИ
    Для розв’язання даних проблем сформувалася
    система національно-патріотичного виховання, яка включає в себе  компоненти

    ·        Історико-патріотичне виховання на прикладах життя і діяльності видатних історичних діячів, постатей, творців історії України, виховання гордості за свій народ, наслідування його трудових і культурних традицій, формування поваги до Конституції України і її законодавства.

    ·        Героїко-патріотичне виховання молоді на героїчних прикладах боротьби за свободу і незалежність, єдність і соборність України,  вшанування пам’яті героїв УПА, полеглих у Другій світовій війні, героїв Небесної Сотні, активних учасників Революції Гідності та  бійців АТО, формування готовності до подвигу в ім’я Батьківщини.

    ·        Військово-патріотичне виховання - підготовка до військової служби, наслідування традицій Збройних Сил України та кращих надбань Збройних Сил України, виховання на прикладах життя героїв Небесної сотні, воїнів АТО та героїв, котрі визволяли Україну в роки Другої світової війни.

    ·        Духовно-патріотичне виховання - впровадження навчальних дисциплін духовно-морального спрямування як основи формування особистості та підгрунтя для національно-патріотичного виховання;

    ·        Краєзнавчо-патріотичне виховання - організація краєзнавчо-пошукової діяльності з вивчення історії краю, міста, села, видатних постатей, дослідження пам’яток історії та культури.

          Патріотизм (від грецького "патріс") – це любов до Батьківщини, відданість Вітчизні, народу.  Вікіпедія дає визначення слова «герой».   Це людина, яка здійснює великі вчинки на благо людського суспільства.  Що таке патріотизм для сучасного учня?    Це відчуття того, що в моєму класі, школі, районі, місті, країні все мене стосується, все залежить від мене.
         Хочу процитувати слова Святослава Вакарчука :  «успіх країни починається з твого успіху… Не потрібно відразу ставати героями. Але доведеться стати трошки більш трудолюбивими і стійкими, трошки менш лінивими і безвідповідальними. І ось, якщо це «трошки» помножити на всіх – ми будемо мати дуже багато».
        Універсальним методом  формування національних цінностей та національно – патріотичного  виховання є організація життєдіяльності учнів, вклю­чен­­ня їх у різні види діяльності із забезпеченням права вибору. Такими ви­да­ми є шкільне само­вря­ду­ван­­ня, участь у громадському житті школи, взаємини спів­ро­бітництва. Будь – яка справа по справжньому цікава для дітей, коли задумана і організована самими дітьми.
          Школа – це модель майбутнього суспільства. Основи громадського становлення та демократії закладаються з дитячих років, і самоврядування допомагає учням організувати власне життя та життя своїх товаришів.  
         Виходячи з цього, вся виховна робота  школі  за такою структурою (Схема) і забезпечує  для учнів можливості свідомого вибору життя, позиції, погляду на світ.         Як результат, члени учнівського комітету школи  працюють над проектами:

    Ø «Книга звитяги героїв Майдану та учасників АТО»;

    Ø «Рух опіки» (Відвідування родин воїнів АТО, зустрічі проводи учасників АТО);

    Ø «Дитячий оберіг для воїна»;

    Ø «Слава не загине»;

    Ø «Випускний у час війни»;

    Ø «Рушник єднання»;

    Ø «З вірою у серці»; інформаційна хвилинка «Ми є народ, якого не здолати», конкурс  малюнків «Яким я бачу майбутнє України», підготовка відеозвернення учнів до воїнів АТО

    Ø «Хто живий в ряд ставай визволяти рідний край»  (Написання листів-побажань воїнам АТО «Рятівна сила слова», флеш-моб «Кульки доброти», благодійні  ярмарки).

    Ø «Я – громадянин України» та ін.


         Задля формування у дітей національної свідомості, патріотизму, основ  моральності, духовності, доброти, терпимості, відповідальності за долю України в школі діє дитяче об’єднання «Зелена криниця».   Адже  найпотужнішою суспільно-політичною, морально-духовною, військово-оборонною силою було українське козацтво, яке створило високоефективні виховні цінності, традиції лицарського гарту підростаючих поколінь.  За 20 років , бо саме в цьому році ми святкуємо  ювілей створення дитячого об’єднання,  на рахунку наших козачат чимало цікавих і корисних справ. Учні школи з великим інтересом вивчають козацькі клейноди, збирають наукову інформацію про козацькі символи.
           Козачата посилено займаються фізкультурою і спортом, про це свідчать їх перемоги на районних та обласних спортивних змаганнях. Про численні козацькі справи свідчать фотоальбоми "Козацького літопису", відеоматеріали. Традиційними стали в школі «Посвяти в козачата», козацькі розваги, конкурсні програми  до Дня збройних сил України, лицарські турніри, вечори гумору  в козацькому курені «Козацька сміхопанорама» ,«Щирий сміх продовжує життя»,  конкурси  стінгазет «Козаки сміються», вікторина «Славних гетьманів імена», проведення шкільного та участь у районному «Козацькому колі» та інші, які формують у дітей повагу до історичного минулого, гордість за відважних предків, мужність , силу, витривалість, товаристськість. Напевно, ніхто не залишиться байдужим слухаючи читання віршів напам’ять колишнім вояком УПА, 92-ох річним Микитою Юхимовичем Максимлюком.  Микита Юхимович частий гість в нашій школі,  а його виступи виховують в школярів кращі риси громадянина – патріота,  спонукають дітей до наполегливої праці над собою.

            З метою виховання сучасного громадянина-патріота Української держави, підготовки учнівської молоді до виконання ролі активних громадян, формування громадянських навичок і цінностей, необхідних для ефективної участі у житті громади в школі діє патріотичний клуб «Ми – Українці» , до складу якого  входять учні ( 7-9 класів ), вчителі школи, батьки, .
    Основа діяльності клубу визначається його змістом:
    -- історико-патріотичним– виховання гордості за свій народ, наслідування його етнокультурних традицій, формування поваги до законності і Конституції України, дітей до батьків, громадян до Батьківщини,
    -- героїко-патріотичним – формування готовності до подвигу в ім’я Батьківщини,здійснення героїчних вчинків, подвигу сумлінної щоденної праці і навчання в ім’я Батьківщини;
    -- військово-патріотичним – підготовка до проходження військової служби, наслідування традиціям Збройних Сил України, Національної Гвардії та кращим надбанням національно-визвольної боротьби українського народу.
          У рамках клубу розглядається життєвий  досвід  прославлених земляків – борців за волю України, героїв Майдану, учасників антитерористичної операції, активістів місцевої громади .
         Для реалізації сучасної політики і стратегії  держави, спрямованих на досягнення якісно нових результатів та активізації національного, патріотичного виховання членами патріотичного клубу організовуються різноманітні заходи: свята ( «Нині свято нашого народу! Свято України і її роду!», «Кращих на світі  немає вістей, коли хліб уродився в рідному краї»), зустрічі з учасниками АТО, лінійки до дня пам’яті жертв голодомору «То був страшний, навмисний злочин»,Вахта пам’яті  Героїв Небесної сотні та полеглих бійців АТО «Все на світі можна вибирати, сину, Вибрати неможна тільки Батьківщину», КТС«Сходинками веселкового зростання або палітра життєвих цінностей», «Подорож в країну Школярію»;музична вітальня «Духовна єдність поколінь», уроки  мужності та української звитяги «Заповіти героїв. У нашій пам’яті вони назавжди залишились», акції «Поспішаймо до оселі ветерана», «Милосердя» , гра «Євроквест» - «Зоряне сяйво країн Європи» , усний журнал «Україно, ти моя молитва», свято поминання юнаків-героїв, замордованих під Крутами «Волі народної дзвін».
    Важливу роль відіграють   флеш моби:

    Ø «Молитва за Україну»;

    Ø «Наречемось України вірними синами»

    Ø «Дух, що тіло рве до бою», присвяченого захисникам Донецького аеропорту ім. Сергія Прокоф’єва;

    Ø «Пазл миру»;

    Ø Кульки доброти

    Ø “Вони тримають небо”, присвячений вшануванню Героїв Небесної Сотні та ін.


           Всі ці заходи виховують глибокі патріотичні почуття, відданість своїй Вітчизні та своєю метою мають  реалізацію  змістових ліній виховання в контексті Національної програми «Основні орієнтири виховання учнів 1- 11 класів» та Концепції національно – патріотичного виховання молоді.
           Одним  із важливих напрямків героїко- патріотичного виховання  є краєзнавча робота в школі.  Формуванню героїко- патріотичних почуттів   сприяє  активна участь у Русі учнівської молоді «Моя земля – земля моїх батьків».  В рамках  краєзнавчо-народознавчих експедицій «Любіть Україну вишневу свою», «Історія міст і сіл України»,  народознавчої розвідки національно – патріотичної тематики «Слава України», Всеукраїнської краєзнавчої експедиції «Моя Батьківщина Україна»,  туристсько-краєзнавчого екологічного конкурсу «Посади калину» та обласного еколого – краєзнавчого проекту   «Твій рідний край»  розроблено  пошукові маршрути зібрано і оформлено цікаві матеріали.
              Одним із підтверджень небайдужості юного покоління до долі своєї Батьківщини є  участь в акціях і заходах, що проводяться з метою моральної підтримки  українських  військових .  Школярі  виготовляють  обереги  та  пишуть листи з побажаннями повернутися додому  живими  та переможцями, малюють малюнки.   Долучалися до таких акцій: «Напиши лист пораненому», «Напиши лист солдату», «Великодній  подарунок солдату», «Подарунки від Святого Миколая»,  «Оберіг для солдата» , «Різдво у шанцях»,  «Книга в подарунок».
               Спільно із вчительським колективом організовано акцію "Здай макулатуру - допоможи родинам бійців АТО". 
               Сім’я – перший  і найголовніший осередок суспільства. Саме з неї починається формування понять «Батьківщина», «мала батьківщина».А тому виховання поваги до своєї сім'ї, гордості за свою родину, відродження багато в чому втрачених в наші дні понять сімейної історії, сімейної реліквії, сімейної традиції є одним із напрямків формування національних цінностей та патріотичного виховання.
               Дані питання систематично розглядаються на загальношкільних, класних  батьківських зборах, педагогічних батьківських всеобучах , проводяться родинні свята.
               В основу патріотичного виховання мають бути покладені історичні й культурні цінності, традиції і звичаї народу, значення яких зростає в умовах європейської інтеграції України. 
            Педагогічний колектив  школи   вбачає  своїм завданням відбирати такі форми і методи  національно - патріотичного виховання , щоб у душах  дітей пробудити патріотичні почуття, щоб вони не залишалися байдужими до всього, що відбувається навколо них. І якщо хоч якесь зернятко моралі проросте в серцях учнів – то буде нашим маленьким внеском у загальнодержавну справу виховання нового покоління українського народу.

    Виховувати в дитині патріота  — це означає для нас навчати її жити заради Вітчизни. Патріотами не народжуються, ними  стають.
    Давайте залишатися патріотами!
            Патріотизм — це найперша ознака цивілізованої людини, якість, яка відрізняє людину від раба. Патріотизм – це не лише велика любов, але й високий обов’язок кожного громадянина своєї держави!
    Я не знаю, яким буде світ, коли підростуть наші діти, які цілі і цінності будуть актуальними тоді, тому намагаймося виховати не носіїв знань, а Людину, яка має жити в суспільстві і приносити йому користь.